-->

Monday, February 1, 2016

Tonico Do Juazeiro - Natal De Pobre, Não Sou Macoco, Abacaxi & A Dança Do Côco from Meu Ceará & 78rpm - Cantagalo (1967)

I have very little information about Tonico Do Juazeiro. My source tells me that this LP is a compilation of rare 78 rpm records. This was issued twice in the 1960s. The first version was on MusiColor. This version was released in 1967. Perhaps because Meu Ceará was a compilation of singles, the LP is consistently strong. In fact, it may be one of the best forró and baião albums released before 1970.

Tonico Do Juazeiro - Natal De Pobre from Meu Ceará - Cantagalo (1967)




Tonico Do Juazeiro - Não Sou Macoco from Meu Ceará - Cantagalo (1967)



Tonico Do Juazeiro - Abacaxi from Meu Ceará - Cantagalo (1967)



Tonico Do Juazeiro - A Dança Do Côco from Meu Ceará - Cantagalo (1967)


Tonico Do Juazeiro - Meu Ceará: 78rpm compilation - Cantagalo (1967)

No comments:

Post a Comment